hieronder vind je de meest gestelde vragen met antwoorden

mijnhuisartsdigitaal.nl - veelgestelde vragen

hieronder vind je de meest gestelde vragen met antwoorden

hoe kan ik inloggen op mijn portaal?

In Nederland zijn er twee verschillende portalen. Welk portaal jij hebt, hangt af van jouw huisarts. Hier vind je een lijst met alle huisartsen in regio Rotterdam Rijnmond. Klik op jouw huisarts en je gaat direct naar jouw portaal. Hier log je in met jouw DigiD.

wat kan ik allemaal online regelen?

Afhankelijk van de functies die jouw huisarts open heeft gesteld kun je de volgende zaken online regelen en inzien:

  • Afspraak maken bij de huisarts
  • Vraag stellen aan de huisarts (zonder spoed)
  • Medisch dossier bekijken (alleen van de afspraken met de huisarts, niet met het ziekenhuis)
  • Herhaalmedicatie aanvragen
  • Uitslagen van laboratoriumonderzoeken inzien

 

Lees hier meer informatie over deze verschillende functies.

kan ik de gegevens vanuit het ziekenhuis inzien?

Nee, het gaat alleen om de gegevens vanuit de huisarts of de apotheek.

ik weet niet wie mijn huisarts is, hoe moet ik inloggen?

Als je niet weet wie je huisarts is, kun je het beste bellen met jouw zorgverzekeraar om daar op te vragen wie jouw huisarts is.

de functie die ik wil gebruiken doet het niet, wat moet ik doen?

Alle praktijken kunnen zelf kiezen welke functies er wel en niet geactiveerd worden. Hier vind je het overzicht van de beschikbare functies. Neem contact op met jouw huisarts om te vragen naar de mogelijkheden.

wat is het verschil tussen een e-afspraak en een e-consult/bericht?

Middels een e-afspraak plan je een fysiek consult in bij jouw huisarts. Op de afgesproken tijd ga je langs bij jouw zorgverlener. E-consult staat voor de berichten die jij en jouw zorgverlener via de beveiligde verbinding van MijnGezondheid.net uitwisselen. Via ‘Mijn berichten – Nieuw bericht’ stel je online een vraag aan jouw zorgverlener. Binnen enkele werkdagen ontvang je van jouw huisarts een antwoord. Let op: Zowel e-afspraak als e-consult zijn niet bedoeld voor spoedgevallen.

waarom kan ik niet al mijn medicatie bestellen via MijnGezondheid.net?

Afhankelijk van wie MijnGezondheid.net aan jou aanbiedt (huisarts, apotheek of beide), kun je meerdere medicijnen wel of niet bestellen. Mocht je een bepaald medicijn niet kunnen bestellen, dan kun je dit medicijn eventueel aanvragen door een bericht te sturen naar jouw huisarts of apotheek via ‘Nieuw bericht’ in ‘Mijn berichten’.

waarom zie ik niet al mijn labuitslagen?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  1. De uitslag is nog niet binnen of nog niet beoordeeld door jouw zorgverlener;
  2. De huisarts heeft besloten de uitslagen niet in MijnGezondheid.net te plaatsen, maar je op een andere manier op de hoogte te brengen;
  3. Het onderzoek is niet aangevraagd door jouw huisarts, maar bijvoorbeeld door een specialist in het ziekenhuis. In jouw dossier in MijnGezondheid.net worden enkel uitslagen getoond die zijn aangevraagd door jouw huisarts

mijn dossier is leeg. Hoe kan dat?

Jouw huisarts of apotheek heeft jouw dossier nog niet met jou gedeeld. Neem contact op met jouw zorgverlener om te vragen of zij het dossier met jou kunnen delen. Let op: je krijgt alleen inzage in een samenvatting van jouw dossier, niet in de verslagen van bijvoorbeeld een consult.

staat jouw vraag er niet tussen? Via onderstaande afbeeldingen kun je nog meer vragen met bijbehorende antwoorden vinden

Kun je echt geen antwoord vinden op jouw vraag, stuur dan een bericht naar info@mijnhuisartsdigitaal.nl en we gaan voor je aan de slag om jouw vraag te beantwoorden.